Return to Content

Oslo World søker vikar i kommunikasjonsstilling!

Oslo World søker kommunikasjonsmedarbeider i engasjement (80 – 100%, avtales nærmere) fra 5. august 2019 til 15. april 2020.

Om Oslo World:

Oslo World er en av Europas ledende musikkfestivaler i sitt slag. I 2019 går festivalen av stabelen fra 29. oktober til 3. november. Festivalens oppgave har vært uendret siden oppstarten i 1994: Å, kort sagt, bringe verden til Oslo og Oslo til verden. Oslo World har med årene blitt en festival som inneholder mer enn kun musikkopplevelser. Seminarprogrammet blir mer og mer ambisiøst for hvert år og festivalen eksisterer mer enn noensinne i kraftfeltet mellom kunstneriske uttrykk og politiske debatter. Oslo World har også vokst utover sine egne bredder og landegrenser. I tillegg til festivalen i uke 44 hvert år, står Oslo World i dag for en rekke arrangementer gjennom året. VårtNabolag arrangeres på transittmottak over hele landet – her møtes flyktninger og lokalsamfunn for å knytte tettere bånd gjennom deling av kultur og matopplevelser. Siden 2013 har festivalen også vært med å arrangere Beirut & Beyond i Libanon. I tillegg festivalen ansvar for Barnas verdensdager og det tilhørende nasjonale nettverket og arrangementer under Musikkfest Oslo, seminarer og konserter gjennom året.

Om stillingen:

Arbeidsoppgavene er svært allsidige. Mesteparten av tiden er det kommunikasjonsarbeid. Kommunikasjonsmedarbeiderens oppgave er å gjøre festivalen synlig og relevant i tradisjonelle og sosiale media, og utvikle kommunikasjonsstrategier for organisasjonen. Du vil også være en ressurs for våre ulike prosjekter nasjonalt og internasjonalt når det gjelder kommunikasjonsarbeid, annonsesalg og sponsorer, samt være ansvarlig for søknader og rapportering.

Arbeidsoppgaver:

  • Pressearbeid og innholdsproduksjon på nettsider og nyhetsbrev, samt arbeide med synliggjøring i redaksjonelle og tradisjonelle medier.
  • Ansvar for sosiale medieplattformer; Facebook, Instagram og Twitter.
  • Nå ut til nisjemiljøer og nye publikumsgrupper gjennom ulike kanaler.
  • Følge opp eksisterende- og utvikle nye kommunikasjonsstrategier.
  • Kommunikasjonsfaglig rådgivning for våre prosjekter nasjonalt og internasjonalt.
  • Ansvar for å opprettholde og følge avtaler med samarbeidspartnere og sponsorer, samt oppsøke nye partnere og sponsorer.
  • Salg av annonser i trykket materiell.
  • Skrive søknader og rapporter for festivalen og stiftelsens sideprosjekter.
  • Arbeide med distribusjon av trykket materiell.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Strukturert, med evne til å ha overblikk
  • Svært god muntlig og skriftlig framstillingsevne (norsk og engelsk)
  • Erfaring med kommunikasjonsarbeid
  • Erfaring fra musikk- og/eller kulturbransjen
  • God kunnskap om og erfaring med sosiale medier, annonsering og markedsføring  
  • Effektiv og god til å håndtere stress og varierte arbeidsoppgaver
  • Interessert i musikk og kultur
  • Erfaring med søknad- og rapportskriving
  • Gode samarbeidsevner
  • Erfaring med å arbeide opp mot sponsorer og partnere
  • Erfaring med salg
  • Erfaring fra festivalarbeid
  • Fleksibilitet

Vi tilbyr:

  • Honorar etter avtale
  • Regulerte arbeidsforhold  
  • Et hyggelig og kreativt arbeidsmiljø
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Spennende utfordringer

I perioder forventes det at medarbeideren arbeider utover regulær arbeidstid. Overtid kompenseres med noe avspasering etter avtale.

Kan du være den vi leter etter? Send søknad og CV til maria@osloworld.no

Søknadsfrist: 12. april, 2019

Firma: Stiftelsen Oslo World Music Festival

Arbeidssted: Sentralen Oslo

Legg igjen en kommentar