![Web backgrounds 5](https://optimise2.assets-servd.host/osloworld-site/production/brand/2024/web_backgrounds_5.jpg?w=50&q=80&auto=format&fit=min&crop=focalpoint&fp-x=0.5&fp-y=0.5&dm=1708421291&s=b7cda44279078e4dfb2095adbff9c7e9)
![Beyond Music Musings on fusion web](https://optimise2.assets-servd.host/osloworld-site/production/Beyond_Music_Musings_on_fusion_web.jpg?w=50&h=28&q=80&auto=format&fit=min&crop=focalpoint&fp-x=0.5&fp-y=0.5&dm=1695719189&s=28ce0f21e4866a287870b4c456d3dcab)
På sitt beste kan kulturmøter i musikk skape fantastiske resultater. På sitt verste, kan de bli nokså klamme. Hvordan får man det til å funke? Hva er fallgruvene? Hvordan sørger du for at artister fra forskjellige tradisjoner møtes på like fot?
I dette panelet møter vi fire musikere som alle har forsøkt å knekke disse kodene. Mira Thiruchelvam urfremfører verket Pantone 448c with Cumin (Norge) under årets Oslo World i samarbeid med Vestnorsk Jazzensemble. Det er et møte mellom karnatisk klassisk musikk, pop og eksperimentell improvisasjon. I fjor blandet Marianna S. A. Røe maqam-basert musikk fra Middelhavet med jazz, joik og alt derimellom i prosjektet Spiti/Hjem med Trondheim Jazzorkester. Thomas Kongshavn jobber som produsent og bandleder for Karpe, og oppmuntret duoen til å grave dypere i sine røtter på fjorårets utgivelse Omar/Sheriff. Knut Reiersrud er på sin side en veteran fra den norske musikkscenen som har brukt sin bluesbakgrunn som springbrett til å eksperimentere med all slags musikkmøter i over 30 år.
Samtalen er moderert av Filip Roshauw fra Oslo World og vil finne sted på norsk.
I samarbeid med NOPA.